הסתחררתם מההוריקן? אירמה, הארווי והקשר לקתרינה

    שלמה ריזל No Comments on הסתחררתם מההוריקן? אירמה, הארווי והקשר לקתרינה

    סופת ה'הארווי' שפקדה את טקסס, ה'אירמה' שבדרכה לפלורידה והקשר לסופת ה'קתרינה' המסוכנת • שלמה ריזל עושה סדר בהוריקנים

    סופת הוריקן צילום: NASA
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זוכרים את 'קתרינה'? אותו הוריקן ששטף לפני קצת למעלה מעשור את חופי העיר לואיזינה והביא למותם של למעלה מ-1,800 הרוגים? אז קתרינה הגיעה כשהיא מלווה ברוח של 278 קמ"ש. זו מהירות אדירה, לא נתפסת, בפרט כשעין הסערה עומד על קוטר של כ-40 קילומטר.

    הסופה 'הארווי' שפקדה את טקסס לפני שבוע, הביאה לעשרות אלפי אנשים לאבד את בתיהם, ולמותם של כ-60 בני אדם, היתה חלשה יותר והשיא שלה עמד על רוחות שנשבו במהירות של 209 קילומטר בלבד.

    אז זהו ש'אירמה', סופת ההוריקן החדשה שמכה כעת בעוז באיים שלחופי מרכז אמריקה, מתקרבת במהירות לחופי פלורידה – אחת המדינות הגדולות ביותר בארה"ב, המונה למעלה מ-20 מיליון תושבים, מוגדרת כסופה החזקה ביותר שנצפתה אי פעם באוקיאנוס האטלנטי והרוחות המלוות אותה עושות זאת במהירות של 295 קמ"ש. על הדרך היא תבקר גם בפורטו-ריקו, הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי וקובה, אבל כשגם ארה"ב על הכוונת, העולם מתעניין רק בה.

    'אירמה' אמורה להיחלש בעוד שלשה ימים, אחרי שתבקר ותזרע הרס בפלורידה, אבל עד כה היא גבתה את חייהם של לפחות תשעה בני אדם שנהרגו באיים הקריביים. שמונה מהם נהרגו באי הצרפתי סן מרטין ולפי גורם מקומי לא מדובר במניין ההרוגים הסופי, כיוון שכוחות ההצלה המקומיים לא הספיקו לסרוק את כל האי. לדברי אותו גורם, הנזק באי כבד מאוד, ו-95 אחוזים מהחלק הצרפתי של האי נהרסו כליל.

    משרד החוץ הישראלי פרסם אזהרה בעקבות התקרבות הסופה לפלורידה, שנועדה לאלפי הישראלים שנמצאים דרך קבע במדינה. "הסופה אירמה הפכה בשעות האחרונות להוריקן ברמה 5 והיא עושה את דרכה מהאוקיינוס האטלנטי לכיוון האיים הקריביים ומדינת פלורידה". מושל פלורידה הכריז על מצב חירום בכל 67 המחוזות במדינה, ועל פי התחזיות הסופה צפויה לפגוע בדרום פלורידה ביום שישי הקרוב.

    משרד החוץ פרסם גם אזהרת מסע לישראלים הנמצאים בקובה, בה אין לישראל נציגות דיפלומטית, לעקוב אחר הוראות הממשל המקומי, ובמידת הצורך ליצור קשר עם הקונסול במיאמי שבפלורידה.

    ובתוך כך, משרד החוץ מסר כי ארבעה ישראלים מוגדרים מנותקי קשר באי סן מרטין שנפגע על ידי הוריקן "אירמה". מהמשרד נמסר כי כרגע אין תקשורת במקום וזו כנראה הסיבה שלא ניתן ליצור עמם קשר וכי הנושא נמצא בבדיקה.



    0 תגובות